Houdini FX - полнофункциональное приложение для 3D моделирования и создания специальных эффектов, представляющее из себя пакет для 3D-графики. Программа позволяет создавать сложные кадры без необходимости использования дополнительных плагинов или группы программистов. Может работать с флюидами, с твердыми телами и частицами, имитировать жидкости, газ и движение песка. Houdini FX включает Autodesk FBX экспорт, который гарантирует совместимость с прочими 3D-приложениями, такими как Autodesk 3ds Max и Autodesk Maya.
Особое внимание разработчики уделили интерфейсу и удобству работы. Пользователи смогут добиваться тех же результатов, выполняя меньшее количество действий. Есть возможность использования языка программирования Python для создания скриптов и написания выражений. Эта возможность реализована посредством среды Houdini Object Model.Основным нововведением в версии 12.1 стало, интегрирование в программу магазина Orbolt Smart Asset Store, благодаря которому можно покупать необходимые модули и другие 3D-объекты прямо из интерфейса Houdini. Также улучшены флюиды FLIP, визуализация Mantra и Pyro FX.
Особенности программы:• Дружелюбный пользовательский интерфейс
• Полигональное моделирование
• NURBS моделирование
• Создание геометрии объектов
• Дополнительные инструменты для редактирования движений
• Процедурная анимация и редактирование движений
• Создание и редактирование звуков
• Управление светом и тенями
• Интегрированная поддержка языка Python
• Инструменты для симуляции жидкости, огня, дыма и меха
• FBX импорт, поддерживающий NURBS
• Поддержка Adobe Illustrator
• Возможность сохранения в .MDD для обмена информацией с Lightwave. Можно также воспользоваться плагином Point Oven для использования .MDD файлов в других приложениях, таких как XSI, Autodesk Maya, Autodesk 3ds Max или Messiah
• Инструменты Shatter и Break, которые разбивают модель на кусочки и инструмент Debris, с помощью которого отделяются частицы
• Отображение теней в окне просмотра (Viewport) и поддержка OpenGL 2
• Улучшенная система volume rendering
MODELING :
• Work with a complete set of Polygon and NURBS modeling tools including a robust polygon to subdivision surface workflow.
• Easily model complex environments with tools such as l-systems and instancing.
• Create clean, production-ready, geometry with a wide variety of modeling utilities.
TEXTURING :
• Unwrap organic models with the UV pelt tool.
• Tweak the results using the UV brush tool in both UV and 3D space.
• Quickly mirror UV attributes across your geometry or transfer them to other models.
ANIMATION :
• Set keyframes on any parameter in Houdini.
• New Blend Pose tool gives you set driven key behaviour with one or more drivers.
• Edit keys in either the Channel Editor, Dope Sheet, Table View or directly in the Timeline.
• Use Houdini’s procedural motion editing system [chops] for advanced control.
• Default Cartoon rig lets animators quickly test out Houdini’s animation tools.
CHARACTER RIGGING :
• Auto-rig tools let you rapidly build up biped, quadraped and mixed limb rigs with animator-friendly controls.
• Capture surfaces with bones or use metaballs for better localized deformation.
• Easily composite capture weights painted by different riggers on the same model.
• Quickly mirror capture weights across your geometry or transfer them to other models.
• Create realistic muscle deformations with skin sliding using metaball-based muscles.
LIGHTING :
• Easily set up and control spot, directional, point, area or environmental lights.
• New material palette ships with pre-built shaders that can be assigned then edited in Houdini’s shader building environment.
• Set up local material properties to define custom looks for objects that share the same material assignment.
MANTRA RENDERING :
• Choose from Mantra’s micropolygon, raytrace, or new physically based renderer.
• Render fluid-based smoke and cloud effects using the new Volumetric renderer with deep shadows maps and motion blur.
• Render Fur procedurally using guide hairs and painted grooming attributes.
THIRD PARTY RENDERING :
• Work with third party renderers such as RenderMan directly inside Houdini.
• Interactively create RenderMan materials with Houdini’s shader building environment.
• Add support for new renderers by writing simple Python scripts.
BUILT-IN COMPOSITING :
• Lighters can test render passes then quickly prepare slap comps for review.
• Strong interaction with Houdini’s shading language to create custom masks.
INTEROPERABILITY :
• Animate and render files and Digital Assets created in Houdini.
• Collada support for the import of geometry, lights, cameras, transformations and keyframe animation.
• Support for standard file formats such as obj, dxf, iges, rib and more.
PYTHON SUPPORT :
• Object-oriented Python API provides lowlevel access to Houdini.
• Easily integrate Houdini into your existing pipeline with full access to Python libraries.
• New Python-driven back-end for Houdini lets you see exactly what’s going on when Houdini generates an IFD or RIB file.
PARTICLES :
• Full control over every aspect of how your particles move and react to forces.
• Emit particles from any geometry type such as points, surfaces, volumes and metaballs.
• Birth particles from deforming geometry even if the topology differs from frame to frame.
• Full complement of dynamic forces such as gravity, wind, drag, rotational velocities with local controls for turbulence.
• Easily set up attraction, follow, flocking and orbitting to create complex particle motion.
• Particles can collide with static and deforming geometry then react by either bouncing, dying, sticking or sliding.
• Particle networks can be extended through the use of Houdini’s node-based vector expression environment.
• Surfaces and point clouds can both transfer and receive attributes from particles to help define behaviour.
PARTICLE RENDERING :
• Point Rendering lets you efficiently render large numbers of particles with motion blur.
• Volumetric Rendering lets you define regions of density then render with deep shadows.
• Built-in support for texture-mapped sprites directly in the particle network.
• Instanced Geometry efficiently distributes geometry over a large number of particles.
• Copy stamping lets you set up variables to create unique models at each particle.
FLUID-BASED PARTICLES :
• Smoothed particle hydrodynamics solver that lets you easily create fluid effects with detailed splashing.
• Particles can be surfaced with special tools designed to take into account both the particle motion and the colliding geometry.
Активация | Рег. код: X-FORCE
Операционная система: Windows 7/8/8.1
Язык интерфейса: Английский
Размер: 281/292 MB
Скачать SideFX Houdini FX 13.0.401 VC9 (Win32)Внимание! У вас нет прав для просмотра скрытого текста.
Скачать SideFX Houdini FX 13.0.401 VC11 (Win64)Внимание! У вас нет прав для просмотра скрытого текста.
вы находитесь в разделе где можете скачать SideFX Houdini FX 13.0.401 Final (Win32/Win64) бесплатно и без смс. Только у нас самая лучшая SideFX Houdini FX 13.0.401 Final (Win32/Win64) без регистрации и смс И.т.д...